Veganem v USA - Los Angeles (LA)

10.7.2016

Posledních pár let se učím, že je lepší moc se nefixovat na pevné plány, časy a data. Pro puntičkářského workoholika v odvykačce je to občas poněkud oříšek. Třeba jako když v pět ráno po probuzení v letištní hale, necelé dvě hodiny před vlastním odletem zjistíte, že bráchovo letadlo má skoro dvouhodinové zpoždění. Ach jo.

Učím se rychle. Nechává mě to zcela klidnou, loučíme se s bráchou a jdeme se zbytkem posádky naší výpravy na bránu. Let proběhl v naprosté pohodě, táta celých šest hodin místo spaní fotil panoramata a ostatní nabírali síly. Po příletu do LA jsme si už podruhé za posledních několik dní přetočili hodinky. Od teď jsme posunutí o celých devět hodin dozadu, takže pokud si tento blog čtete u ranní kávičky tak my se pravděpodobně zrovna chystáme spát a máme o den míň.

Hned po vyzvednutí kufrů, které bezpečně dorazily s námi, jsme se jali zjišťovat, kde lítá ten náš opožděný brácha. Přesunuli jsme se na jeho příletový terminál, rozdělali základnu na dvou sedačkách u východu a čekali. Dokonce jsme mu stihli vyrobit i uvítací cedulku se jménem a srdíčkem, takže to měl hezky se vším všudy! Zpoždění nestáhli, nicméně všichni pasažéři dorazili v pořádku, mužská část naší výpravy zajela vyzvednout auto z půjčovny, vrátili se pro nás holky na letiště a jeli jsme se ubytovat.

I v LA nám ubytování na čtyři noci přes Airbnb umožnilo připravovat si z velké části jídlo sami. Tentokráte jsme měli bydlení přímo v srdci Hollywoodu s chodníkem slávy doslova za rohem, i s bazénem, výřivkou a fitkem, do kterého jsme se samozřejmě bohužel nestihli dostat. :) Nojo, program máme vážně nabitý na maximum od rána až do noci. Po příjezdu šel táta dospat deficit z letadla (ale máme ta panoramata!) a my ostatní jsme se vydali na lov jídla a průzkum blízkého okolí. LA skýtá podobně jako New York nepřeberné množství veganských alternativ všude kam se podíváš, takže i zde jsem si mohla vybírat. Juch! Kousek od domu jsme objevili obchod Traders Joe´s, který, podobně jako Whole foods, nabízí velké množství surovin v bio kvalitě. Výběr tu byl mnohem menší a některé suroviny mi úplně chyběly. Menu se ale i tak dalo vymyslet. Klasicky jsme pobrali rýži, fazole, mraženou zeleninu, spoustu ovoce, ovesné vločky, slunečnicové semínka a pár dalších drobností. Já jsem navrch přidala ještě papáju, kterou jsem nikdy předtím čerstvou nejedla a taky žluté mango, které je momentálně v tomto podnebném pásu v sezoně a tím pádem na každém rohu a za hubičku. Něco jako u nás dýně na podzim. No neochutnej to, že?

Na snídaně a do krabičky jsem tedy opět servírovala své oblíbené ovesné kaše s ovocem a semínky a na večeři směs rýže, zeleniny a fazolí, případně těstoviny. Já vím, docela se to opakuje ale věřte mi, že občas jsem byla ráda, že nemusím svůj mozek zatěžovat vymýšlením ničeho složitějšího a navíc na nějaké vyvařování nebyl absolutně čas. Co neuvařím do 20 minut u mě nemá v takovémto režimu sdílené polní kuchyně bez základního vybavení šanci. Když jsem odjížděla z Česka, prozíravě jsem s sebou přibalila svůj cestovní bambusový příbor (který můžete občas i vidět na fotkách, jím s ním běžně i doma) a taky dvě plastové krabičky. Tyto udělátka mi několikrát během cest zachránily život. Zatímco ostatní spoléhali na základní vybavenost našich dočasných obydlí, já jsem nic neponechala náhodě a nakonec své "hračky" i často sdílela s ostatními členy výpravy.

První den v LA jsme vyrazili strávit do Universal studios, druhý den jsme prozkoumali centrum města alias Downtown a pláž Santa Monica a třetí den to roztočili v zábavním parku Six Flags. První a třetí den si nechám na speciální blog o stravování v zábavních parcích, muzeích a památkách, protože si rozhodně zaslouží více prostoru a celkově jde o poněkud obsáhlejší téma. Druhý den strávený na vyhlídce Skyspace a muzeu Grammy v Downtownu a na Santa Monice byl relativně standardní. V batůžku na mě čekala ovesná kaše a několik kusů ovoce a když jsme večer dorazili zpátky na ubytování, zmohly jsme se se sestrou akorát tak na omeletu se zeleninou a kopec vařených těstovin, které jsem ani nedojedla a usnula sotva jsem se dotkla postele.

Za zmínku rozhodně stojí den čtvrtý, kdy jsme opouštěli LA a vyráželi vstříc dobrodružství na velké okružní cestě po západu. Ráno jsme stihli ještě procházku po chodníku slávy, suvenýry a fotky nápisu Hollywood v lehkém oparu. Poslední koupání v bazénu, balíme a po cestě z města se ještě zastavujeme v Beverly Hills "na čumendu" a taky na nudle v mé oblíbené restauraci Kung Pao bistro, kam jsme pravidelně a nadšeně chodili před čtyřmi lety. Tenkrát jsme si oblíbili Lo Mein s kešu kuřecím, které je sice výborné, nicméně už mě neoslovuje. Kdysi jsem ani nestudovala zbytek jídelního lístku, takže jsem tentokrát do restaurace vcházela s lehkou obavou, jak si vyjednám veganské menu. Během několika pár vteřin se však mé obavy přetavily v blažený pocit. Jídelní lístek obsahoval separé stránku plnou veganských pokrmů a dokonce i veganských obědových menu a speciálních menu (kompletní menu najdete na jejich webu v prokliku výše). No šla jsem naprosto do kolen!

Obědové menu sestávalo z nevegan polévky, hlavního jídla, přílohy, salátu a vaječné rolky. Já si vyjednala čistě rostlinnou, kukuřičnou polévku s tofu kostkami (která však byla nic moc, bohužel) a veganský hlavní chod, ověřila rostlinný původ přílohy i všeho v salátu a nechala si donést i tu vaječnou rolku, kterou jsem nakonec věnovala tátovi, neb na mě byla ohromně mastná. Hlavní chod v podobě kuřecích nudliček v omáčce z černých fazolí s hnědou rýží a salát ale byli naprosto boží!!! Veganské kuřecí mě moc bavilo a na první ochutnání bylo poznat, že jde o opravdu kvalitní materiál, žádný obyčejný sojový plátek. Celkově bylo jídla tolik, že jsem si musela nechat část zabalit s sebou a tak jsem byla opět spokojená hned dvakrát. V Kung Pau je báječná obsluha, která mi odpověděla s úsměvem a ochotou na všechny mé dotazy (a že jich bylo) a ceny jsou zde taky velmi příznivé. Pokud tedy někdy zavítáte do LA, určitě se tu zastavte, tahle bašta rozhodně stojí za to a nají se zde opravdu každý.

Edit po odletu do ČR: V Kung Pau jsme se pro veliký úspěch zastavili na poslední pozdní oběd i den před odletem zpátky do Česka. Po ochutnání naprosto luxusního veganského kuřecího Lo Mein mi to už vážně nedalo a natvrdo jsem se zeptala obsluhy, jaké "maso" do jídel používají a jestli bych mohla vidět obal. Mé tajné tušení se naplnilo, chystají jej z "kuřecích" stripsů od Beyond meat a rozhodně jimi nešetří. Dobrá zpráva je, že je můžete sehnat i v Brně, a to třeba ve Forky´s, kde z nich tuším občas také vaří. Moje sestra se dokonce nechala slyšet, že jí tyto stripsy chutnají více než klasické kuřecí maso! Jsem opravdu šťastná :)

Po nudlích jsme se ještě odkouleli do Whole Foods, nacházejícího se na stejném parkovišti (prostě osud!) na nákup zásob na cestu. Popadli jsme dvě dvoulitrové lahve mangového Naked smoothie a klasické další nezbytnosti a vydali se na celodenní cestu autem směr Las Vegas, kam bychom měli dorazit pozdě večer. O tom, že se tohle mangové smoothie stalo naším denním chlebem, vám asi nemusím vykládat, začíná na něm být závislá celá naše rodina a to především ženská část výpravy.

Další tři noci strávíme ve Vegas, ubytovaní v hotelu Stratosféra. Kolotoče na střeše věže, tyčící se nad hotelem spolu s bazénem na střeše jeho obytné časti s výhledem do nebe a na blázny skákající na laně dolů z téhle monumentální stavby mluví za vše. Las Vegas je město rozmaru, kasín, nočního života a potvrzení přísloví: lehce nabyl, lehce pozbyl. A co my? Vyhrajeme miliony? Skočíme z věže Stratosféry? Sama jsem zvědavá, štěstí ve hře mi nikdy moc nepřálo, pravděpodobně díky mému ohromnému štěstí v lásce :) a můj strach z výšek se projevuje už metr nad zemí. Pokud to přežiju, těšte se na další blog ze série Veganem v USA - Las Vegas!